torsdag den 26. september 2013

Pimp your mug


"Pimped" mugs fra Ikea


Søren og jeg har været i gang med den helt store oprydning derhjemme!

Det blev til to store sorte sække med børnetøj til Mødrehjælpens Genbrug (på trods af den aflevering, fylder børnetøjet hentet ned fra loftet satdig en hel kommode og et indbygningsskab - more or less) ;)

Derudover blev det til en kørsel til genbrugsstationen & i går kørte jeg til Blå Kors med 6 flyttekasser fyldt med diverse ragelse plus det løse :)

Det føles så skønt at få ryddet op i skabe og skuffer.

Mht. det praktiske er vi ved at være klar til lillepigens ankomst, og vi glæder os - MEN hun må nu gerne blive derinde tiden ud, for mentalt er vi stadig ikke helt klar ;)

Nå tilbage til dette indlægs overskrift - "Pimp your mug". I forbindelse med oprydningen faldt jeg over 3 krus tilbage fra "god knows where". De er i sin tid købt i Ikea og jeg er sikker på at vi har haft flere end 3 engang. Disse blev ikke smidt ud, da jeg har overvejet at "pimpe" dem med en porcelæns tusch - og sørme om ikke det blev i går at jeg prøvede det.

Det er nøjagtig ligeså legende let som at tegne på papir - tilgengæld er det sværere at skjule/slette en fejl :)

"Kedelige" hvide kopper fra Ikea









Jeg ved ikke om jeg er fuldt tilfreds - burde nok have overvejet "mønstrene" lidt mere inden jeg gik i gang, men de kan nu sagtens bruges til en varm kop kaffe;)

Der kan evt. også males på tallerkener, skåle, æggebærer - ja kun fantasien sætter grænser.

Porcelænspennen kostede mig 35 kr. - Måske den kan findes billigere.

Happy painting :)



2 kommentarer:

  1. Det er da en god ide til de kedelige hvide kopper:) jeg er især vild med de sidste 2 udgaver:)

    SvarSlet
  2. Ja synes du ikke - det er da sjovere end at smide dem ud. Det er måske også en sjov aktivitet med børn (når de bliver lidt ældre) - Så kan de lave deres egen personlige kop. Porcelænstuscherne kan jo også fåes i andre farver end sorte ;)
    Udsmyknings inspirationen er tyvstjålet fra Pinterest (og så blandet lidt). Ved bare ikke om jeg skulle have haft flere med samme motiv, så de passer bedre sammen! :)

    SvarSlet