mandag den 10. november 2014

Lav selv dit musselmalede porcelæn

Jeg ejer intet Royal Copenhagen porcelæn desværre, selvom jeg er vild med deres super fine stil og design. Jeg synes bare, det er mange penge at bruge på porcelæn og så har jeg 10.000 andre ting jeg også gerne vil bruge penge på.... ;)

Nå, men ved et tilfælde faldt jeg over en pige på Facebook, som for sjovt havde leget musselmaler for en dag - og det var jeg også nødt til at prøve ;)

Alt der skal til er en (porcelæns)tusch, porcelæn og lidt inspiration :)

- Grunden til at porcelænstusch kom i parentes ovenfor er, at jeg IKKE brugte en porcelænstusch til de kommende billeder. Det skyldes at jeg kun har "alm. størrelse" porcelænstuscher og de virkede for store og klodsede til dette projekt. MEN det er at foretrække at bruge ægte porcelænstuscher da farven så ikke vaskes af i vaskemaskinen :) Mon ikke man kan finde porcelænstuscher, der laver tyndere streger ;)

Her kommer et par billeder af mine kreationer:









































 
Hvis man ikke er til det musselmalede, men mere til det grafiske udtryk, så er det jo kun fantasien der sætter grænser. Her er et billede af to små fyrfadslyseholdere jeg har lavet med et grafisk print :)







































Hvis du er interesseret i mere porcelænsmaling, så har jeg tidligere lavet kopper malet med porcelænstusher til yderligere inspiration :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar