fredag den 26. september 2014

Lidt om verdens bedste deller og kræsne børn...

Jeg har altid forsvoret, at jeg absolut ikke skulle have kræsne børn...

Jeg var selv meget kræsen som barn, og har endnu ikke helt lært at spise bl.a. fisk. Sådan skulle det ikke være med vores børn, var jeg og manden enige om - og da Maja så kom til verden og var en "altædende" og "glad-for-mad-baby var jeg lykkelig. Maja smagte og spiste alt med velbehag. Vi var både omkring broccoli og sild, for at det ikke skulle være løgn. MEN pludselig fra den ene dag til den anden, fandt Maja ud af at hun havde et uudforsket våben / en uudforsket magt som hedder "VILJE".

Maja blev enig med sig selv om, at det var lidt sjovere at være kræsen - og fra den dag er det ABSOLUT ikke alt den lille frøken vil sætte tænderne i.

Så kom lille Ida til verden og moderen her forventede et lignende mønster fra mindstebarnet som fra den største, men måtte overraskende sande, at Idas vilje og kræsenhed angående mad startede allerede fra første færd.
Ida er kræsen og yderst selektiv omkring, hvad hun stikker i munden.
- Hvis hun kunne leve udelukkende af blåbær og vandmelon, ville hun være ovenud lykkelig ;)

Nå her står jeg så med alle mine idealer og forhåbninger om ingen kræsne børn & føler lidt at jeg står med håret i postkassen....

MEN til min redning kommer altid; Mors frikadeller!
Sjovt nok har Maja (endnu) ALDRIG krænget næsen af disse, og begge børn smæsker sig altid mætte i disse deller, når de ryger på bordet.

Derfor står jeg i samme stund og steger to pander fuld til min lille familie. Jeg skal nemlig på tøseweekendtur, og vil naturligvis ikke risikere at mine små guldklumper må sulte mens jeg er væk :)

Her kommer lige min opskrift på disse super dejlige og nemme frikadeller - "Mixed Italian & Greek style" :)


























Ingredienser:

  • 500 g hakket svinefars
  • 1 æg
  • 1 dl mælk
  • 1 dl mel
  • Feta ad libitum
  • Frisk basilikum ad libitum
  • evt. også frisk oregano ad libitum
  • 2 fed pressede hvidløg
  • Salt & peber








































What to do:
Du skal bare røre det hele sammen og så på panden - Vupti så har du lækkert mad!!

Tilbehør kan naturligvis være hvad som helst. Vi kan godt lide dem med en god salat, samt pasta & rød pesto.

- Prøv dem evt. også i en dejlig pita ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar