tirsdag den 22. april 2014

Portræt af mine børn 17/52

Denne gang kommer der lige et fællesbillede af mine skønne piger



En dejlig påske er veloverstået og vi har bare nydt det og nydt vores skønne piger.
Far Søren har udvidet Majas legetårn med en købmandsbutik, så nu er der endnu mere underholdning i haven til sommer. Vi har også fået endnu et højbed i haven så nu skal der snart sås alverdens lækkerier!
Derudover har Maja leget med en masse forskellige af vores venners børn, været til mors' fasters fødselsdag, mormors fødselsdag, set på dyr i Regnskoven, fodret dådyr i Dyrehaven, fodret heste hos mormor, og hygget både ude og inde med mor, far og Ida.


Maja snakker konstant og gentager ALT! Hun er vildt morsom at være sammen med. Hun griner og pjatter og er en papegøje mht. alt man siger - det er nu man bør passe på med bandeordene tænker jeg! Hun elsker rim og remser og sange. Hun er ved at blive god til selv at huske sangene og synger selv "Se min kjole, grøn som græsset, alt hvad jeg ejer, grønt som græsset". Tja ikke fejlfrit, men noget så sødt ;)


Ida bliver snart 5 måneder - tiden flyver bare derudaf. Hun er stadig nem, glad og mild. Jeg er startet med at give hende grød og det går over AL forventning. Faktisk har jeg allerede optrappet og hun får nu grød både til middag og aften. Sutteflasken derimod vil hun stadig ikke rigtigt.
Egentlig burde det være ligemeget i forhold til hendes alder - altså nu er vi snart ovre den fulde amme periode og mere og mere almindeligt mad kommer på programmet - MEN jeg skal til Robbie Williams koncert i maj med et hold skønne piger og der er det far som skal passe.
Det går nu nok - hun er glad for grød og bliver kun bedre til at spise grød og drikke vand af glas. Hvis det viser sig at være helt umuligt med sutteflasken, må hun få mælk af kop eller mere grød (Det er jo kun et døgn det drejer sig om) ;)
Derudover er hun i fuld vigør konstant når hun er vågen. Hun kan nå sine tæer, dreje om sin egen akse, vende sig fra mave til ryg og laver flittigt pruttelyde med munden :)


Bonushistorie:
Maja, Ida og jeg var et smut ude og besøge oldefar i Malling. Indenda tog vi i Dyrehaven og fodrede dådyr og videre et smut ned til stranden for at kaste sten i vandet, mens lillesøster Ida tog en lur. Det var noget så hyggeligt - lige indtil jeg sagde "hvor blev al vandet af?". Vandet blev revet væk og i bedste "mini tsunami stil" kom der en stor bølge tilbage og væltede Maja. Der skete intet alvorligt, men Maja blev plaskvåd fra inderst til yderst og mor havde INGEN skiftetøj med. DOH! På vej mod oldefar stoppede vi ved en Blå Kors hvor mormor fandt strømpebukser og body i Maja størrelse.

Godt at vejret var skønt og humøret højt, haha ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar