tirsdag den 26. marts 2013

En hyldest til en fantastisk blog !

Efter at have indtrådt blogverdenen er jeg faldt over en blogger, som skriver fantasktisk gribende og billedligt!

Jeg er faldet pladask for denne blog, hvilket nok bl.a. skyldes, at bloggeren skriver om at være førstegangs mor til en fantastisk lille temperamentsfuld datter - mon ikke jeg er blevet draget af lighederne ; )

Tag en kig forbi hendes blog, hvis du har lyst: Forstegangsmor.wordpress.com

Her er et lille uddrag fra et indlæg fra den 2. marts 2013:

Den samme gamle sang: Trodsalder, hysteri, modsatrettede følelser i en lille krop…you name it!

Nå, men når det nu efterhånden er blevet vane, at aftensmåltiderne er kaos og skrigeri for skrigeriets skyld, besluttede jeg mig igår for, at så måtte den lille terrorist simpelthen gå og på værelset og skælde sine bamser ud. Jeg gad ikke høre på det mere .... Første lige et forsøg på indre zen for mormennesket, hvorefter jeg tog den ildspyende drage-unge ved hånden og fortalte hende, at når hun ikke kunne opføre sig ordentligt, så måtte hun sidde oppe på værelset og blive god igen sammen med bamserne.
Og ungen fulgte pligtskyldigt med. Men satte hun sig ved bamserne? Næh nej. Så snart jeg havde ledt hende ind over dørtærsklen, hørte jeg et “bang” og fandt mig selv stående foran en lukket pigeværelsedør. Og vil du så ikke tro, at hystaden på den anden side af døren råbte “Mig lukker!” i raseri?
Jo da! Så kunne jeg stå der og føle mig som en succes i mit knap så forkromede moderskab! Uden en grimasse, der kunne passe og uden beredskab til, hvad jeg så skulle gøre. Men hvad kunne jeg gøre? Ikke en s*id andet end at bryde ud i latter. For det var dog både noget at det sjoveste og mest latterlige, jeg nogensinde har været vidne til.

Tag et kig forbi hendes blog til mere af den slags ; )


Ingen kommentarer:

Send en kommentar